13 Haziran 2008 Cuma

Diyanet, 'nasıl iyi memur olunurun tarifini verdi. Tarif, Kemal Sunal'ın ünlü 'Gülen Adam' filmindeki ağlanacak duruma bile gülen karakteriyle hemen, hemen aynı...

 

Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Fikret Karaman, “Memur, hizmet etmeyi, iş görmeyi ve problem çözmeyi bir ibadet aşkıyla yapmalı, yüzü ve çehresi asık olmamalıdır” dedi.

 

Karaman, Diyanet Dergisi'nin Haziran sayısında yer alan “Alın teri ve Helal Kazanç” başlıklı makalesinde, hizmet, alın teri ve helal kazancı bir arada tutan toplumların başarılı olduklarını belirtti.

 

Bir toplumun varlığını sürdürebilmesi için çalışması ve hizmet etmesi gerektiğini vurgulayan Karaman, herkesin hizmetinin ve alın terinin karşılığını göreceğini ifade etti.

 

Emekle elde edilen kazancın en hayırlı ve temiz kazanç olduğuna dikkati çeken Karaman, “Bu nedenle insanın yaptığı her işi olabildiğince doğru ve dürüst yapmalıdır” dedi.

 

Memur, işçi, esnaf veya serbest meslek mensuplarının, helal ve temiz kazanmaya özen göstermesini isteyen Karaman, memurların, hizmet etmeyi, iş görmeyi ve problem çözmeyi bir ibadet aşkıyla yapması, yüzlerinin asık olmaması gerektiğini kaydetti.

 

Karaman, memurların sırf rahatları bozulmasın diye keyfi olarak 'bugün git yarın gel' gibi bir tutum takınmalarının doğru olmayacağını vurgulayarak, “Kendi kuralları içinde yapılması gereken iş ve hizmeti zorlaştırarak, rüşvet türü menfaatlere de kapı aralanmamalıdır” dedi.

 

“HASTA OLMADIĞI HALDE RAPOR ALMAK DOĞRU DEĞİL”

 

“Sorumluluğumuzdaki görev ve iş bir emanettir” diyen Karaman, Bu emanetin gereğinin zamanında ve tam yapılması gerektiğini kaydetti. Karaman, makalesinde şu görüşlere yer verdi:

 

“Görevine geç gelmek veya hiç gelmemek bir fırsat ve başarı olarak algılanmamalıdır. Özellikle hasta olmadığı halde rapor alarak kendini ve çalıştığı iş yerini mağdur etmemelidir. Çünkü rapor bir hak değildir. Sadece hastalanması durumunda iş yerine ibraz etmesi gereken bir mazeret belgesidir. Dolayısıyla alışkanlık ve teamül haline getirilmemelidir. İş başındayken ihmal ve tembelliğe prim verilmemelidir.”

 

Sorumluluğundaki bir görevi yapmayanların milyonlarca insana haksızlık edeceklerine dikkati çeken Karaman, her memurun mesai saati dâhilinde ve haricinde vakarını korumasının, ülkenin milli ve manevi değerlerine zarar vermeden hareket etmesinin doğru olacağını ifade etti.

 

Karaman, ülkenin kalkınmasında ve büyümesinde önemli katkıları olan esnaf ve serbest meslek mensuplarının da doğru ve dürüst hareket etmesi ve vergilerini zamanında ödemeleri konusunda hassas davranmaları gerektiğini kaydetti.

10 Haziran 2008 Salı

 Üretim süreçlerinde,

 

  • Bankacılık, sigorta, lojistik, yazılım, otelcilik, satış/pazarlama gibi üretim dışı tüm sektörlerde ve
  • Üretim şirketlerinin tüm idari ve yönetim birimlerinde
  • fiilen uygulanmakta olan; şirketlerin bilançolarında görülebilecek finansal faydalar ve müşteri memnuniyeti sağlayan; sonuç odaklı bir süreç/ürün iyileştirme ve dizayn metodolojisidir.
  • İş performansını iyileştirmek için disiplinli, veriye dayalı, müşteri ve finansal getiri odaklı araç ve yöntemlerden faydalanır.

 

Yalın (Lean) araçları ise,

 

  • Katma değersiz faaliyetler (gereksiz kontroller, onaylar, ...)
  • Masalar/süreçler arasındaki akış hızı farklılıkları
  • Aynı işin farklı birimlerde farklı yöntemlerle yapılması
  • Her bölümün kendi işini en iyi yapma hedefi
  • Yerleşim düzeni
  • Faaliyetler arasındaki beklemeler
  • Bölümler arası geçişler, bilgi transferleri
  • Dosyalama, nakliye gibi konularla ilgilenir.

 

Yalın yönetim ve altı sigma teknikleri birlikte ve birbirlerini destekleyecek şekilde kullanıldıklarında en iyi sonuca ulaşılır. Yalın araçları akıştaki problemleri ve katma değersiz faaliyetleri tespit ederken, altı sigma katma değer sağlayan her bir adımın yeterliliğini artırır ve yalın üretim/yönetim tekniklerine ikinci bir girdi daha oluşturur.

 

Özellikle üretim dışı süreçlerde Altı Sigma’nın, Yalın araçlarıyla birleştirilmesi; uygulamanın, araçların ve eğitim içeriğinin hizmet sektörü ve destek süreçler için doğru farklılaştırılması kritiktir. Aksi takdirde sorunlarla karşılaşılması kaçınılmazdır.

 

Yalın Altı Sigma;

 

  • Sistematik bir yaklaşım sunar ancak sabit bir plan değildir.
  • Şirkete, sürece ya da probleme göre uyarlanması gereken çok kapsamlı bir araçlar setidir.
  • Dil birliği sağlar. Süreçleri birbirleriyle karşılaştırılabilir hale getirir.
  • Veriye dayalıdır, uygun yerlerde istatistikten yoğun destek alır.
  • Müşteri odaklıdır, süreç performansını müşteri gözüyle ölçer.
  • Süreçleri yalınlaştırmayı hedefler.
  • Değişkenliği azaltmayı hedefler, ortalamayı hedefe getirmeyi yeterli bulmaz.
  • İyileşmeyi istatistiksel olarak ispatlar.
  • Finansal getiri odaklıdır, nakit ve potansiyel getirileri hesaplar.
  • Bürokrasiyi engeller, yaratıcılığı destekler.
  • Devreye alma sonrasında iyileştirmeyi kontrol altında tutacak istatistiksel ve prosedürel sistemleri kurar.
  • Müşteri odaklı, veriye dayalı çalışma alışkanlığı oluşturmayı hedefler.

 

Yalın Altı Sigma şirketin tercihine göre değişik seviyelerde uygulanabilir :

 

Proje Bazlı : Stratejik ya da taktik sebeplerle seçilmiş bazı projelerde problem çözme tekniği olarak.

 

Departman veya Süreç Bazlı : Süreç/ürün iyileştirme, geliştirme, dizayn vs. projelerinde ya da seçilmiş bazı fonksiyonlarda düzenli olarak.

 

Kurumsal Yayılım : Şirketin ve çalışanların bakış açısını, iş yapış yöntemini ve şirket kültürünü değiştirmeyi hedefleyen bir yönetim aracı ve problem çözme tekniği olarak kullanılabilir.

3 Haziran 2008 Salı

Türkiye içinde en değerli 31 firma

 

AKARYAKIT VE PETROL

1- Petrol Ofisi

2- Tüpraş

3-Turcas

 

ALKOLLÜ İÇECEK

1- Anadolu Efes

2- Türk Tuborg

 

ALKOLSÜZ İÇECEK

1- Pınar Su

2- Dimes Gıda

3- Ersu Gıda

 

BANKACILIK

1- Akbank

2- İş Bankası

3- Garanti Bankası

 

BEYAZ EŞYA

1- Arçelik

2- BSH Ev Aletleri

 

BİLİŞİM

1- Meteksan Sistem

2- Indeks Bilgisayar

3- Bimeks

 

CAM

1- Türk Şişecam

2- Anadolu Cam

3- Trakya Cam

 

DEMİR-ÇELİK

1- Ereğli Demir Çelik

2- Kardemir

3- Borçelik

 

ELEKTRONİK EV EŞYASI

1- Vestel Elektronik

2- Beko Elektronik

3- Arzum

 

ENERJİ

1- Aygaz

2- İGDAŞ

3- Ayen Enerji

 

FUTBOL KULÜPLERİ

1- Fenerbahçe

2- Galatasaray Sportif

3- Beşiktaş Futbol Yatırımları

 

GIDA

1- Ülker Gıda

2- TAT

3- Pınar Süt Mamülleri

 

GIDA PERAKENDECİLİĞİ

1- Migros

2- BİM

3- Kiler

 

HAZIR GİYİM VE MAĞAZACILIK

1- LC Waikiki

2- Kiğılı

3- Orka Group

 

İLAÇ

1- Eczacıbaşı İlaç

2- Abdi İbrahim

3- Deva Holding

 

KARTON AMBALAJ

1- Olmuksa

2- Dentaş Ambalaj

3- Tire Kutsan

 

KUYUM

1- Atasay

2- Goldaş Kuyumculuk

 

LEASİNG

1- Yapı Kredi Finansal Kiralama

2- İş Finansal Kiralama

3- FFK Fon Finansal Kiralama

 

LOJİSTİK

1- Omsan

2- Ekol

3- Horoz

 

MAKİNE

1- Demir Döküm

2- Borusan Mannesman

3- Uzel Makine

 

MEDYA

1- Doğan Yayın Holding

2- Hürriyet

3- Doğan Gazetecilik

 

MOBİL OPERATÖR

1-Turkcell

 

MOBİLYA

1- İstikbal

2- Bellona

3- Yataş

 

OTOMOTİV

1- Ford Otomotiv

2- Tofaş

3- Otokoç

 

OTOMOTİV YAN SANAYİ

1- Brisa

2- Goodyear

3- Parsan Makine

 

SERAMİK VE SAĞLIK GEREÇLERİ

1- Ege Seramik

2- Uşak Seramik

 

SİGORTA

1- Axa Oyak Sigorta

 

TAVUKÇULUK

1- Banvit

2- Keskinoğlu

3- Şeker Piliç

 

TELEKOMÜNİKASYON

1- Netcell

2- A-Tel Pazarlama

3- Nortel Network

 

TEKSTİL

1- Sanko

2- Altınyıldız

3- Bossa

 

YALITIM

1- İzocam

2- Pimaş

3- Ege Profil

 

2 Haziran 2008 Pazartesi