29 Mayıs 2008 Perşembe

Dünyanın 5. büyük araştırma grubu olan GfK Grubu’nun Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 20 ülkede Eylül ve Ekim 2007 tarihlerinde 21.000 kişi ile yüz yüze görüşerek gerçekleştirdiği ENDİŞELER ARAŞTIRMASI’NIN sonuçları açıklandı...

Kişisel Endişeler...

 

·         Türkiye’de kişisel korkular içinde “aile içinde ölüm ya da ciddi hastalık / yaralanma” yüzde 47 ile birinci sırada yer alıyor. Bu korkunun en yüksek olduğu ülke Bulgaristan. En düşük olduğu ülkeler ise İngiltere(yüzde 16) ve ABD(yüzde 16).

·         “Bir endişem yok” diyenlerin oranı Türkiye’de yüzde 13.

·         Endişesi olmadığını belirtenlerin en fazla olduğu ülkeler yüzde 43 ile İngiltere ve yüzde 37 ile ABD.

·         İşsizlik, finansal kriz korkusunun en yüksek olduğu ülke yüzde 24 ile Yunanistan..

·         Eşten/sevgiliden ayrılma endişesinin en yüksek olduğu ülkeler Rusya ve Türkiye; en düşük olduğu ülke Yunanistan.

·         “Bir endişem yok” diyenlerin en az olduğu ülkeler İspanya ve Bulgaristan..

·         “Yaşamın gidişatı ile genel endişe” duyanların en fazla olduğu ülke Hindistan, en düşük olduğu ülkeler İsviçre ve ABD..

·         İşle ilgili endişeleri olanların en yüksek olduğu ülke Yunanistan..

·         Korkularını belirtenler arasında hemen hemen tüm ülkelerde kadınların oranının erkeklere göre daha yüksek olduğu görülüyor..

 

  1. Aile içinde ölüm ya da ciddi hastalık / yaralanma    
  2. Bir endişem yok        
  3. Finansal kriz, yatırımların durması, işsizlik  
  4. Yaşamınızın gidişatı ile genel endişe           
  5. Ebeveynler ya da çocuklarıyla problem       
  6. İşteki problemler (örn. patronla, iş arkadaşıyla, teslim tarihleri, görevler)   
  7. Bir suçta kurban olmak (hırsızlık, yaralama, cinayet vb)     
  8. Eşten/sevgiliden ayrılma       
  9. Fobi örümceklerden, yükseklikten, kapalı mekan.’dan korkma .gibi

 

 

1          2          3          4          5          6          7          8          9

Belçika                      37       23       7          5          10       5          4          3          3

Almanya                    39       20       12       7          2          2          6          3          2

Fransa                       48       14       5          8          6          4          7          4          1

Yunanistan                 35       10       24       5          7          12       1          1          1

İngiltere                      12       43       9          5          5          7          6          3          5

İtalya                           39       19       8          6          8          7          5          4          2

Hollanda                    46       15       6          6          6          2          7          4          4

Avusturya                   48       19       8          9          3          2          1          3          5

İsveç                           51       20       7          6          2          3          2          2          1

İsviçre                        41       20       11        4          2          6          6          4          2

İspanya                      46       8          7        12       5          6          7          3          1

Batı Avrupa               38       20       9          7          6          5          6          3          2

Bulgaristan                55       8          7          9          3          1          7          4          0

Polonya                     36       11       17       11       4          5          4          2          2

Romanya                   44       19       7          7          5          2          6          6          1

Çek Cumhuriyeti       44       19       10       4          4          2          9          5          1

Macaristan                23       21       20       8          11       5          2          2          3

Orta/Doğu Avrupa    39       15       13       9          5          3          5          4          2

Hindistan                   27       23       6         14       10       5          7          4          1

Rusya                         41       12       8          8        7          3          7          7          1

Türkiye                       47       13       9         10       6          2          3          7          1

ABD                           16       37       10       4          7          7          3          2          3

Tüm Ülkeler               33       23       10       7          6          5          5          4          2

 

Kişisel Endişelerle Başa Çıkma Yolları

 

  • Endişeleriyle başa çıkarken “arkadaşlarıyla /aileyle/ sevgilisiyle” konuştuğunu belirtenlerin en fazla olduğu ülke yüzde 70 ile İsveç..
  • “Arkadaşlarıyla /aileyle/ sevgilisiyle” konuşarak endişeleriyle başa çıkanların en az olduğu ülkeler ABD (yüzde 31) ve Rusya (yüzde 30)..
  • ABD’de endişelerle başa çıkarken yaygın olarak kullanılan 2. yöntem “din”(yüzde 24)
  • Rusya’da endişelerle başa çıkarken yaygın olarak kullanılan 2. yöntem ise “korkuları inkar etme, görmezden gelme”(yüzde 30)
  • Endişelerle başa çıkmada “Din”i en fazla referans gösteren ülke ABD (yüzde 24). İkinci sırada yüzde 20 ile Romanya ve Hindistan yer alıyor. Üçüncü sırada yüzde 15 ile Türkiye var.
  • “Medikal ya da terapi olarak profesyonellerden yardım alma” eğiliminin en yüksek olduğu ülke yüzde 11 ile İngiltere..
  • “Endişelerin üstesinden gelmek için kendini zorlayanların” en fazla olduğu ülke yüzde 40 ile İtalya.. En düşük olduğu ülke ise yüzde 9 ile İsveç ve Hindistan..

 

51191533214 Arkadaşlarıyla /Aileyle/ Sevgilisiyle Konuşma Üstesinden Gelmek İçin Kendini Zorlamak Din İş arkadaşları ile Konuşma Medikal ya da Terapi Olarak Profesyonellerden Yardım Arama Korkuları İnkar Etme / Yok Sayma Alkol / hafif uyuşturucular kullanmak Bilmiyor / Yanıtsız

Grafik: Türkiye’de Endişelerle Başa Çıkma Yolları…

 

 

Araştırmanın Künyesi :

Araştırma Eylül-Ekim 2007’de; Belçika, Almanya, Fransa, Yunanistan, İngiltere, İtalya, Avusturya,İspanya, İsveç, İsviçre, Hollanda, Bulgaristan, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Romanya, Türkiye, Rusya, Hindistan ve ABD olmak üzere 20 ülkede 21,000 kişiden bilgi alınarak gerçekleştirildi. Türkiye’de 18 ve üzeri yaştakileri temsilen 1.336 kişi ile 16 ilde yüz yüze görüşüldü.

 

GfK Türkiye: GfK Türkiye, 1987 yılından beri pazar araştırmaları konusunda faaliyet gösteren Türkiye’nin lider araştırma kuruluşudur. 5 kıtada 90 ülkede faaliyet gösteren çokuluslu GfK Grubu’nun Türkiye ayağı olarak araştırma sektöründe global düzeyde yaşanan tüm yenilikleri yakından izlemektedir.

“Sürdürülebilir Büyüme”nin ancak ve ancak bilgiye dayalı olarak gerçekleştirilebileceği günümüzün rekabet koşullarında GfK Türkiye müşterilerine araştırmaya dayalı danışmanlık hizmeti sunmaktadır. GfK Türkiye, 240 tam-zamanlı çalışanı ile araştırma ihtiyacının belirlenmesinden önerilere giden süreçte en doğru bilgiye ulaşılmasını sağlayacak modelleme çalışmalarını gerçekleştirmekte, verinin titizlikle toplanmasını sağlamakta ve elde edilen bulguları yorumlayarak müşterilerinin stratejilerine yön verecek raporlar halinde sunmaktadır. Müşteri memnuniyetinden çalışan memnuniyetine, marka-imaj araştırmalarından medikal araştırmalara kadar tüm pazar araştırma türleri için müşteri ihtiyacına uygun özel modeller geliştirmektedir.

 

GfK Türkiye, kurumsal değerleri olan “müşteri odaklılık”, “çalışan değeri”, “yenilikçilik”, “küresel tecrübe - yerel bilgi” ve “büyüme”ye yönelik stratejileri bir arada uygulayarak sektördeki yenilikçi konumunu güçlendirmeye devam edecektir.

 

GfK Grubu: GfK dünyanın ve Avrupa’nın en büyük 5. araştırma grubudur. Faaliyetleri başlıca 5 alanda toplanmıştır:Özel araştırmalar, Perakende/Teknoloji, Tüketici İzleme, Medya, Medikal. GfK halen 5 kıtada 90 ülkede 115 firma ile faaliyetlerini sürdürmektedir. Tüm dünyada toplam 8.760 çalışanı vardır.

Özel Araştırmalar Pazarlama politikası aktivitelerinin optimize edilmesi, ürünlerin, kurumsal markaların ve müşteri sadakatinin yönetilmesi hedeflerine dönük olarak ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi,konumlandırılması ve korunması amacıyla sunulan bilgi hizmetlerini içerir.

Perakende ve Teknoloji Tüketici teknoloji sektörlerinde hizmet veren kurumlar için perakende ve üretim alanında yürütülen pazarlama, satış ve lojistik faaliyetleri ile ilgili sunulan bilgi hizmetlerini içerir.

Medikal İlaçların ürün geliştirme, iletişim, imaj, fiyat değerlendirmesi, pazar konumlandırması ve müşteri memnuniyeti; diş hekimlerinin ve laboratuarların kullandıkları malzeme ve ürün miktarları, veterinerlik ilaçlarının tüketim miktarı gibi konularla ilgili olarak sunulan araştırma ve danışmanlık hizmetlerini içerir.

Medya Tüketicilerin medya izleme ile ilgili davranış ve yaklaşımları konusunda sunulan bilgi hizmetleri; medyayı görme, okuma ve dinleme ile ilgili kantitatif analizleri ve medya çalışmalarının kabul edilme, tercih edilme ve hatırlanma durumları ile ilgili kalitatif araştırmaları içerir.

Tüketici İzleme Tüketicilerin günlük satın alma kararları ve alışkanlıkları ile ilgili bilgi hizmetleri; hemen hemen tüm hızlı tüketim ürünlerini ve çok sayıda yavaş tüketim ürünleri ve hizmetlerini kapsar.

 

Kaynak:

http://www.gfkturkiye.com/newsletter/ocak2008/Fears/GfK_Turkiye_Basin_Bulteni_17_Aralik_07_v02.pdf

 

Benzer Yazılar



Widget by Hoctro | Jack Book

0 yorum: