10 Haziran 2008 Salı

 Üretim süreçlerinde,

 

  • Bankacılık, sigorta, lojistik, yazılım, otelcilik, satış/pazarlama gibi üretim dışı tüm sektörlerde ve
  • Üretim şirketlerinin tüm idari ve yönetim birimlerinde
  • fiilen uygulanmakta olan; şirketlerin bilançolarında görülebilecek finansal faydalar ve müşteri memnuniyeti sağlayan; sonuç odaklı bir süreç/ürün iyileştirme ve dizayn metodolojisidir.
  • İş performansını iyileştirmek için disiplinli, veriye dayalı, müşteri ve finansal getiri odaklı araç ve yöntemlerden faydalanır.

 

Yalın (Lean) araçları ise,

 

  • Katma değersiz faaliyetler (gereksiz kontroller, onaylar, ...)
  • Masalar/süreçler arasındaki akış hızı farklılıkları
  • Aynı işin farklı birimlerde farklı yöntemlerle yapılması
  • Her bölümün kendi işini en iyi yapma hedefi
  • Yerleşim düzeni
  • Faaliyetler arasındaki beklemeler
  • Bölümler arası geçişler, bilgi transferleri
  • Dosyalama, nakliye gibi konularla ilgilenir.

 

Yalın yönetim ve altı sigma teknikleri birlikte ve birbirlerini destekleyecek şekilde kullanıldıklarında en iyi sonuca ulaşılır. Yalın araçları akıştaki problemleri ve katma değersiz faaliyetleri tespit ederken, altı sigma katma değer sağlayan her bir adımın yeterliliğini artırır ve yalın üretim/yönetim tekniklerine ikinci bir girdi daha oluşturur.

 

Özellikle üretim dışı süreçlerde Altı Sigma’nın, Yalın araçlarıyla birleştirilmesi; uygulamanın, araçların ve eğitim içeriğinin hizmet sektörü ve destek süreçler için doğru farklılaştırılması kritiktir. Aksi takdirde sorunlarla karşılaşılması kaçınılmazdır.

 

Yalın Altı Sigma;

 

  • Sistematik bir yaklaşım sunar ancak sabit bir plan değildir.
  • Şirkete, sürece ya da probleme göre uyarlanması gereken çok kapsamlı bir araçlar setidir.
  • Dil birliği sağlar. Süreçleri birbirleriyle karşılaştırılabilir hale getirir.
  • Veriye dayalıdır, uygun yerlerde istatistikten yoğun destek alır.
  • Müşteri odaklıdır, süreç performansını müşteri gözüyle ölçer.
  • Süreçleri yalınlaştırmayı hedefler.
  • Değişkenliği azaltmayı hedefler, ortalamayı hedefe getirmeyi yeterli bulmaz.
  • İyileşmeyi istatistiksel olarak ispatlar.
  • Finansal getiri odaklıdır, nakit ve potansiyel getirileri hesaplar.
  • Bürokrasiyi engeller, yaratıcılığı destekler.
  • Devreye alma sonrasında iyileştirmeyi kontrol altında tutacak istatistiksel ve prosedürel sistemleri kurar.
  • Müşteri odaklı, veriye dayalı çalışma alışkanlığı oluşturmayı hedefler.

 

Yalın Altı Sigma şirketin tercihine göre değişik seviyelerde uygulanabilir :

 

Proje Bazlı : Stratejik ya da taktik sebeplerle seçilmiş bazı projelerde problem çözme tekniği olarak.

 

Departman veya Süreç Bazlı : Süreç/ürün iyileştirme, geliştirme, dizayn vs. projelerinde ya da seçilmiş bazı fonksiyonlarda düzenli olarak.

 

Kurumsal Yayılım : Şirketin ve çalışanların bakış açısını, iş yapış yöntemini ve şirket kültürünü değiştirmeyi hedefleyen bir yönetim aracı ve problem çözme tekniği olarak kullanılabilir.

Benzer Yazılar



Widget by Hoctro | Jack Book

0 yorum: